mandag den 4. februar 2008

Rygere sendt på porten

Jeg kan ikke lade være med at undrer mig over at holdningen til rygere er blevet så voldsom som det nu engang er. Som ryger mener jeg at vi skal vise hensyn til andre ved ikke at generer dem Der er så fornuftige ikke at ryge.

Rygere føler sig brændemærket af samfundet fra politiken.dk's hjemmeside taler om at rygere bliver sidestillet med andre stof afhængige. Det er sku' da helt ok! -men så synes jeg også at samfundet skal lukket låget helt og sidestille rygning med hårde stoffer og straf derefter (leverandører). ved samme lejlighed kan man jo så også sidestille folk der drikker spritus i større eller mindre grad som afhængig.

Så kære danskere skal vi ikke tage og lukke for bryggerier og spritfabrikker eventuelle vingården samt selvfølgelig Tobak industrien. Så er vi jo sikker på at der ikke er nogen der er afhængig af noget stof.

Hov hvad med kaffe og te, fed mad. Ja hvad mon vi kan stoppe i munden andet end at det har en skadelig effekt i en eller anden retning.

Rygning er og bliver usundt og det er jo også sikkert at det dræber. men gør alkohol ikke også det.

Man hører tit de her fanatiske ikke-rygere råbe op om at man bare skal stoppe og det er så det. Men jeg har nu engang valgt at ryge (Men jeg ryger ikke i et lokale hvor der bare er en som er imod at jeg ville gører det. Ligesom at jeg aldrig ryger når der er børn i nærheden) ligesom dem der skal have en flaske vin inden de går i seng har valgt det.

Det bliver spændende og se om vi kan få sidestillet fede mennesker og folk der har hang til alkohol med.

(Jeg har ikke noget imod at gå ud og ryge det har jeg gjort de sidste 10 år)

Men en måde at begrænse rygningen og andre skadelige ting på er at fjerne enhver form for reklame for det. Det ses jo i denne artikel er at børn er letpåvirkelige og har ikke mulighed for at skelne skidt fra godt

Det var så en af dagens brok klummer.

Så med mindre at du dyrker sport på et ikke for højt niveau og spiser økologiske grønsager (som er testet for eventuelle sporstoffer) så skal du forvente at jeg svarer på eventuelle kommentarer. ;-)

Ingen kommentarer: