onsdag den 7. maj 2008

NAS

Jeg har gjort mig lidt erfaringer i forhold til at installere en NAS (Network Attached Storage)

I har indkøbt 1 stk. Buffalo Linkstation Live da jeg tænke at når den var DLNA Certificeret så var det en smal sag at få den til at spille sammen med min PS3 således at jeg kunne slippe for at skulle have tændt for PC'en hver gang man skulle se sine billeder og hører musik på PS3'en. Men men så let skulle det ikke være.... Jeg kopierede nogle billeder og noget musik til serveren og sat serveren op som forskrevet. Men der var hverken billeder eller musik. Playstationen kunne se Serveren og ikke længere der var vist nogle mapper og så var der ikke mere.

Det lader til at mediabolic ikke har helt styr på hvor hurtigt tingene skal gå... Jeg synes ikke at min viser hvad der er tilstede på media serveren. Og jeg efterhånden har haft den kørende i et par døgn uden at den viser hvad der er tilstede på harddisken har jeg besluttet mig for at prøve om der var en anden mulighed. At prøve og se om det ikke er muligt og "hacke" denne kasse som efter sigende skulle indeholde Linux i en nedkogt udgave. Så ivrig efter at finde en løsning gav jeg mig til at søge nettet for en sådan.

De fleste jeg har set på nettet anvender Twonky som server software. Så det har jeg også taget fat i. Efter at have læst denne tråd http://buffalo.nas-central.org/forums/viewtopic.php?f=39&t=2999&start=0&st=0&sk=t&sd=a den er ret så informativ. Du kan finde din NAS version på denne side. http://www.twonkyvision.com/Download/TwonkyMedia/TM4Technicians.html

Dette kan absolut anbefales det "spiller" bare så der ikke er et øje tørt. man kan vende om og sige at det var måske bedre at indlevere disken igen og finde en anden men generelt er de andre dyrere end denne disk så at man skal betale for licensen efter 30 dage har jeg ikke et problem med.

Go' fornøjelse

Selve buffalo NAS'en er efter min mening ganske udemærket. den kunne dog godt være lidt mere støjsvag når man har den over bordet da blæseren i den støjer når den få lov at arbejde med dataene. Så det er hvad jeg vil sige om denne i første omgang det kan være at der kommer mere til men indtil videre er min oplevelse af denne lille box 4 ud af 5.

Ingen kommentarer: