mandag den 24. november 2008

Pas på fertiliteten

Min kone og jeg kørte ud til en bondegård i weekenden, og det første vi så var avlstyrene.
Vi gik frem til den første indhegning hvor der hang et skilt foran:
'DENNE TYR BEDÆKKEDE 50 GANGE SIDSTE ÅR'

image

Min kone gav mig et puf i siden, lo og sagde:
'50 GANGE SIDSTE ÅR.......'

 

Vi gik frem til den anden indhegning, hvor der hang et andet skilt:
'DENNE TYR BEDÆKKEDE 150 GANGE SIDSTE ÅR'

image

Min kone gav mig et hårdere slag i sidan, lo og sagde:
"Det er næsten 3 gange om ugen... Du kan måske lære noget der!"

 

Da vi kom frem til den tredie indhegning, hang der et nyt skilt:
'DENNE TYR BEDÆKKEDE 365 GANGE SIDSTE ÅR'

image

Min kone blev så ivrig, at  hendes slag næsten brækkede mine ribben:
"Det er en gang om dagen! Den kunne du virkelig lære noget af!"

Jeg så på hende og sagde:
-Spørg tyren om det er den samme gamle ko den skal bedække hver gang??

Jeg regner med at være på benene igen om 6-8  uger!

image

Ingen kommentarer: